نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2648
-
الف
+

«امرالله احمد جو»: «سلمان فارسی» نسبت به «مختارنامه» کار قوی تری است

«امرالله احمدجو» نویسنده و کارگردان پیشکسوت تلویزیون ایران درخصوص داستان و فلمنامه سریال «سلمان فارسی» صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «امرالله احمدجو» نویسنده و کارگردان کهنه کار تلویزیون ایران که نگارش فلمنامه سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی «داوود میرباقری» را عهده دار است، همزمان با واپسین روزهای پیش‌تولید این سریال تلویزیونی، درخصوص داستان و فلمنامه این اثر فاخر سخن گفت. 

«امرالله احمدجو» با اشاره به ویژگی‌های داستانی سریال «سلمان فارسی» گفت: فلمنامه بسیار زیبایی با لحن محاوره نوشته شده است که من این کار را مشابه کارهای هزار و یک شب و قصه‌وار می‌دانم.

وی در پیوند با این موضوع افزود: آقای داوود میرباقری سفر پرماجرا و دور و درازی برای من درست کرد که از اصفهان تا شام و فلسطین و مدینه و... دیالوگ‌هایی را طراحی کردم.

«امرالله احمدجو» با بیان اینکه مهمترین خصوصیت این اثر کارگردانی توسط «داوود میرباقری» در اوج پختگی است، گفت: «مختارنامه» یکی از شاخص‌ترین سریال‌های آقای میرباقری است و به نظرم «سلمان فارسی» کار قوی تری خواهد شد.

این نویسنده درباره حضور شخصیت‌هایی شاخص دینی همچون پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در روایت این فلمنامه توضیح داد: «سلمان» ماجراهایی دیدنی در زمان دیدار با پیامبر(ص) دارد و ایشان و برخی از اصحاب‌شان در قصه حضور دارند، از سوی دیگر از آن جایی که سلمان به یکی از یاران نزدیک حضرت علی(ع) تبدیل می‌شود، بخشی از ماجراها هم به ایشان مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به فلمنامه اولیه و گفتگوهایی که به آن اضافه کرده است، به مهر گفت: آنچه از عهده من بر می‌آمد این بود که سعی خود را در پرداخت دیالوگ های فلمنامه که پیش از من به خوبی نوشته شده بود انجام دهم.

«امرالله احمدجو» در ادامه افزود: امیدوارم این اثر در دیگر کشورهای اسلامی نیز دیده شود چون بخش زیادی از این قصه می‌تواند به عنوان اشتراکات در نظر گرفته شود.

ساخت سریال فاخر «سلمان فارسی» از ماه قوس(آذر) سال روان آغاز می‌شود و قرار است در سه فصل شامل «فصل اول: ایران قبل از اسلام»، «فصل دوم: بیزانس» و «فصل سوم: اسلام» ساخته شود.

بیشتر بخوانید :

بازیگر نقش اول سریال «سلمان فارسی» یک سلبریتی نیست!

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر